Disleksi Eğitmen Eğitimi Nedir ?


Eğitim Programına Kimler Katılabilir

  1. Özel eğitim bölümü (işitme-görme- zihin)
  2. Sınıf öğretmenliği
  3. Psikoloji,
  4. Psikiyatri,
  5. PDR
  6. Türkçe öğretmenliği
  7. Dil ve konuşma terapisi bölümü
  8. Okul öncesi öğretmenliği
  9. Çocuk gelişimi
  10. Türkçe öğretmenliği
  11. Anne ve Babalar, Yeni Bir Meslek Sahibi Olmak İsteyen Herkes

 

Disleksi Hakkında Disleksi Belirtileri Nelerdir?Genel olarak belirtileri;

  • Okumayı öğrenirken zorluk yaşama
  • Okuma hızının beklenenin altında olması
  • Yazarken harf atlama
  • Bozuk yazma
  • Okurken harf atlama
  • Okurken kelimeleri değiştirerek okuma
  • Okumakta zorlanma
  • Yazarken zorlanma
  • Harfleri birbirine karıştırma (b,d,p gibi)
  • Rakamları ters yazma (3-6-9… gibi)
  • “6-9″,”3-8″,7-4″ gibi rakamları birbirinden ayırt etmede zorluk yaşama
  • Okuduğunu anlama ve anlatmada zorlanma
  • Sıralı ezber gerektiren konuları ezberlemekte güçlük çekme.
  • Çarpım tablosunu ezberlerken veya ritmik sayarken zorlanma
  • Renkleri karıştırma
  • Sağı solu ayırt etmekte zorlanma
  • Kendini, bir konu hakkındaki fikrini iyi ifade etmekte zorlanma
  • Toplama ve çıkarma işaretini karıştırma
  • Ayakkabılarını bağlama gibi motor becerilerde zorlanma

Öğrenme Güçlüğü Türleri Nelerdir?

DSM V’e göre özel öğrenme güçlüğü; okuma, yazma ve matematik alanlarındaki güçlükleri içermektedir.Çocuk sadece tek bir öğrenme güçlüğü alanından zorluk yaşayabileceği gibi, üç tipin hepsindeki bulgulara da sahip olabilir.Disleksi:Disleksi, akıcı okuma ve okuduğunu anlama sorunuyla kendisini gösteren nörolojik temelli bir öğrenme güçlüğüdür. Disleksinin temelinde sesleri fark etme, çözümleme, harfe dönüştürme, işitsel kısa süreli bellek ve hızlı isimlendirme sorunları vardır. Disleksi, zihinsel bir yetersizlik değildir. Zeka düzeyleri düşük olmadığı gibi özel yeteneklere de sahip olabilirler.Disgrafi:Disgrafi yazma yeteneğindeki bir yetersizliktir. Bu durum okuma yeteneğiyle ve zeka ile ilişkisizdir. Disgrafisi olan kişiler temel gramer ve imla kurallarını kullanmakta zorlanırlar. Örneğin, p,q, b ve d gibi harflerde sorun yaşarlar. Düşüncelerini yazmaya çalışırken yanlış sözcük yazarlar. Çocuk, uygunsuz boyutta ve aralıklı harfler yazabilir.Diskalkuli:Diskalkuli, matematiksel ilişkileri kavrama ve hesaplamada, sayısal sembolleri tanıma, kullanma ve yazmada açığa çıkan bozukluk ve yetersizliktir. Özel Öğrenme Güçlüğü alanında matematiksel öğrenme bozukluğu ( diskalkuli ) zaman içerisinde öğrenciye en çok sıkıntı yaşatan çeşididir. Okuma ve yazma düzeyi yaşıtlarına yakın bile olsa, aritmetik becerilerle ilgili başarısızlık tembellik, isteksizlik, umursamazlık gibi davranış özellikleri ile eşleştirilebilir. Dispraksi:Dispraksi belli bir amaca yönelik hareketlerin yapılmasını etkileyen bir bozukluktur. Dispraksinin yol açtığı güçlükler belli bir amaca yönelik olan hareketi yapma becerisi ile ilgilidir . Dispraksinin en belirgin özelliği, okul konularını öğrenmeyi ve günlük yaşam aktivitelerini önemli derecede engelleyen motor koordinasyonunun gelişimindeki güçlüktür. Disleksi ve diğer ÖÖG gibi, dispraksinin belirtileri de yaşa ve gelişime bağlı olarak değişmektedir. Oyunun kurallarını uygulama, hareketlerde yavaşlık, denge sorunları, ikili ilişkilerde yaşanan uyum sorunları bu alan içinde değerlendirilir.

Neler Öğreneceksiniz ?

  • Özgül Öğrenme Güçlüğü
  • Disleksinin Nedenleri Görülme Sıklığı ve Cinsiyete Göre Dağılımı
  • Disleksi ve Kaygı Disleksi ve Derin Duyu
  • Öğrenme ve Davranış Bozuklukları
  • Diğer Özgül Öğrenme Güçlükleri
  • Görünen Bozukluklar ve Erken Tanı
  • Disleksinin Belirtileri ve Genel Özellikleri
  • Üstün Yetenekli Çocukların Motivasyonu
  • Diğer Disleksi Türleri
  • Disleksinin Olumlu Yanları ve Dislektik Olarak Tanınmış Kişiler
  • Disleksi İle İlgili Doğru Bilinen Yanlışlar
  • Özgül Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Yasal Hakları
  • Bireyselleştirilmiş Eğitim Planındaki Yasal Haklar
  • Disleksi İle Nasıl Yaşarız
  • Dislektik Çocuklara Yönelik Ders İşleme Teknikleri
  • Dislektik Çocuklar İçin Faydalı Anlama Etkinlikleri
  • Disleksi ve Akıcı Okuma
  • Dislektik Öğrencinin Eğitim Hayatı
  • Ailelere Yönelik Öneriler
  • Dislektik Bireylere Eğitmenlerin Yaklaşımı
  • Dislektik Çocuklarla Etkili Anne Baba İletişimi
  • Empatik Yaklaşım
  • Çocuklardaki Olumsuz Davranışların Nedenleri
  • Çocuklarda Sorumluluk Duygusu
  • Dislektik Çocuklarda Öz Güven Eksikliği
  • Çocuklarda Öz Güveni Geliştiren Etkenler
  • Disleksi ve Dil ve Konuşma Problemleri Arasındaki Bağlantı
  • Görsel Algı
  • Okuma ve Yazmanın Beyindeki Yapılanması

Gereksinimler ?

  • Kimlik Fotokopisi
  • Diploma Fotokopisi

Müfredat

Ders Sayısı : 0 Süre : 270 Saat



Sıkça Sorulan Sorular



Yorumlar

  • Bu kurs için henüz yorum yapılmamış. İlk Yorumu Yapan Sen ol !